Asociatie

PREZENTAREA ASOCIATIEI

CLUB BARCI MOTOARE REPARATII RECONSTRUCTII LEGISLATIE – DELTA DUNARII .

Denumirea prescurtata utilizata , Club sau Asociatia Barci Motoare  Delta DunariiAsociatia Barci Motoare  Delta Dunarii, a luat fiinta la initiativa lui MARIAN VALENTIN SELARU prin semnarea Actului Constitutiv la data de 18.12.2017. in conformitate cu OG 26/2000 si completarile ulterioare .

Membrii fondatori sunt urmatorii : Dan Balan– Constanta, Silviu Anastase -Tulcea, Cocos Gabriel ( Gabitzu DMX )- Constanta, Marian Filimon -Constanta, Flamaropol Silviu– Bucuresti, Ion Ghica ( Johny Johnson )- Buzau, Adrian Matei– Bucuresti, Mocanu Alexandru -Tulcea, Cristi Muntean -Tarnaveni, Iulian Oboroceanu -Constanta, Stanca Dan– Tulcea, Selaru Marian -Tulcea, la care s-a adaugat Tiberiu Horvath -Frankfurt

SCOPUL

“( Art. 4 )  Promovarea intereselor Proprietarilor de ambarcatiuni , fiind interesati de domeniul ambarcatiunilor, interactiunilor dintre acestea, oamenii, colectivitatile si mediul inconjurator. Organizatie NON PROFIT fara scop patrimonial, nepartizana politic ( extras din STATUT )”

Obiectivele Asociatiei

( Art.5)

a) Asigurarea serviciului de asistenta tehnica si interventie in caz de avarie, naufragiu sau alte situatii de urgenta.

b) Intretinerea si administrarea de rampe de lansare si parcari pentru membrii Asociatiei

c) Infiintarea, promovarea si derularea unor proiecte comune de marcare si balizare a traseelor , intrarilor in canale , senalelor navigabile. d) Initierea de proiecte si actiuni privind conduita conducatorului de ambarcatiune.

e) Organizarea de actiuni care sa atraga un numar cat mai mare de investitii in vederea dezvoltarii durabile a zonei Deltei Dunariisi a unitatilor administrativ teritoriale care o compun;

f) Participarea activa la discutii cu organele administratiei si institutiile abilitate in scopul promovarii intereselor proprietarilor de ambarcatiuni.

g) Formularea unor propuneri pertinente privind proiectele in derulare.

h) Accesarea de fonduri europene pentru dezvoltatrea proiectelor in derulare

i) Construirea unei baze tehnice adecvate ( Ambarcatiuni si logistica de interventie ) scopului propus

j) Infiintarea unei scoli de navigatie pentru a facilita obtinerea permiselor de conducere a ambarcatiunilor

k) Organizarea de concursuri tematice si Pescuit Sportiv, Navigatie, Orientare cu scopul de a imbunatati activitatea instructiv recreativa si turistica in zona .

l) Organizarea unei platforme comune Proprietari de Ambarcatiuni, Pensiuni, Ghizi, Pescari ,Ateliere de Reparatii/Intretinere Ambarcatiuni, Parcari, Magazine de profil pentru a facilita interactiunile intre membrii .

m) Administrarea de Service-uri motoare si carcase Ambarcatiuni

n) Administrarea de Statii de Carburant Plutitoare.

o) Administrarea unui site de prezentare asociat unui magazin virtual pentru piese de schimb, material si accesorii uzuale.

p) Initierea si participarea la festivaluri si alte evenimente tematice legate de scopul Asociatiei.

q) Initierea si conducerea unor activitati de voluntariat si igienizare in perimetrul Deltei Dunarii

r) Alte servicii pentru proprietarii de ambarcatiuni. In acest moment conducerea Asociatiei Club barci Motoare – Delta Dunarii este asigurata de un Consiliu Director cuprins din toti membrii fondatori.

Sursele de venit ale Asociatiei pot fi

( Art7):

a) Contributiile asociatilor fondatori la formarea patrimoniului initial .

b) Cotizatiile Asociatilor

c) Dobanzile rezultate din plasarea sumelor disponibile, An conditiile legii;

d) Donatii, sponsorizari.

e) Venituri realizate din activităţi economice directe;

f) Finanari externe;

g) Venituri obtinute ca urmare a unor actiuni de voluntariat. Alte venituri prevazute de lege sau de prezentul statut.

De ce a aparut NEVOIA unei asemenea asociatii?

In primul rand pentru ca nu exista ceva similar. Exista asociatii de pescari, de ghizi, de pensiuni, de pescari comerciali si pe cealalta parte exista autoritati. Asociatii ale celor care utilizeaza ca si mijloc de recreere si turism, sau transport barcile nu exista. Ca si consecinta ma gandesc sa dau un singur exemplu..

Usurinta cu care autoritatile adopta hotarari privind limitari de motoare sau de deplasare sau stationare in anumite zone. Nu este in discutie acum oportunitatea unor astfel de hotarari ci numai faptul ca noi..proprietarii de barci NU suntem deloc luati in considerare la elaborarea acestor hotarari care ne privesc in mod direct. Sau modul discretionar in care se stabilesc impozitele ..

Un alt exemplu:

Modul in care este Ne-ingrijita circulatia pe canalele Deltei in conditii de plata a unei taxe de acces..

Un alt exemplu, si ma opresc aici:

Am identificat deci NEVOIA de REPREZENTARE in raport cu institutiile statului.

Cati dintre voi nu ati avut o problema de deplasare motor sau barca, si ati ramas cu ochii in soare asteptand un prieten. Si cand nu am prieten ce fac ?/, si aici apare din nou NEVOIA. Nevoia unui sistem centralizat de Asistenta la avarie si naufragiu. Un fel de asigurare ca atunci cand esti pe apa..cineva are un dispecerat unde poti suna, si o barca de interventie vine dupa tine. Ori te depaneaza sau daca nu este posibil te ia la remorca si te duce la pensiune sau la peridoc. Cum arata excursia noastra in acest mod ??. deci NEVOIA de SECURITATE Avem cu totii familii la care tinem ca la ochii din cap si vedem in jurul nostru necazurile altora. Necazurile unor copii. Si nu putem sta deoparte. Administratia poate sa stea deoparte ca de aia e platita.. sa caste gura. Dar noi nu putem. Si atunci ne implicam in actiuni sociale ca actiunea COPII DELTEI de abia finalizata.

Peste 400 de PRIETENI din acest grup au participat in mod activ la aceasta actiune. Si apare NEVOIA de AJUTOR. Pentru ca vrem. Nu uitam de actiunile de ecologizare, de negocierile cu furnizorii de piese si service, si nu in ultimul rand de negocierile privind carburantul. Si la final ..

CONTROLUL.

Conform legii , Asociatiile trebuie sa fie controlate de catre un CENZOR impreuna cu o Comisie de Cenzori formata din cel putin 3 membrii. Oricine dintre Membrii Cotizanti sau Afiliati poate avea aceasta calitate si poate avea astfel acces la contul de venituri si cheltuieli.

Acestea Prieteni sunt unele dintre obiectivele noastre. Acestea sunt motivele pentru care va solicitam ajutorul si compania , ca impreuna sa facem lumea noastra ..a barcagiilor mai buna si mult mai sigura. Nu suntem singuri. Suntem impreuna cu Delta si oamenii ei. Ne pasa de noi, ne pasa de Delta, ne pasa de oamenii ei. Toti incercam sa ne facem o lume mai buna atat cat putem . si din ultimile actiuni a reiesit ca putem oameni buni.

Sursele de finantare

– Directionarea a 2% din impozitul pe salarii care poate fi virat completand Formularul 230 si depunandu-l la ANAF. Acest demers nu va afecta cu nimic veniturile. Termenul de depunere este 31 Mai. Oricine doreste poate primi de la noi formularul 230 impreuna cu instructiunile de completare.

20% din impozitul pe profit al firmelor nu mai mult de 0.5 % din cifra de afaceri si numai pt firmele care se incadreaza la impozit pe profit.

– Contracte de sponsorizare si de donatie va stau la dispozitie la solicitare.

Parcarea Clubului, aranjata si dotata la un nivel inca neatins. Desi limitata ca si dimensiuni, intr-o locatie excelenta ne dorim a fi un exemplu de cum trebuie sa arate un spatiu destinat barcilor noastre la care tinem cu totii atat de mult. Respect pentru barci si respect pentru proprietarii lor.

  • Incarcare baterii,
  • apa pentru spalat,
  • dormitor de urgenta,
  • vestiare personalizate,
  • dusuri si toaleta.
  • Barca supavegheata video,
  • monitorizare prin firma de paza.
  • ponton pentru vizite scurte.
  • rampa.

Singurul regret este ca nu dispune decat de aprox. 100 de locuri.

– Cotizatiile membrilor. Adica o mica contributie din partea fiecarei persoane care este interesata de obiectivele noastre si vrea sa sustina aceste demersuri. Si nu numai. Orice obiectiv propus de catre Membrii poate si va analizat .Cererile pentru Membri pot fi disponibile la cerere sau la sediul asociatiei.

Echipa Barci Motoare